fredag den 5. maj 2017

SÆRLIGE TENDENSER/DISKURSER I VORES PRAKSISFORTÆLLINGER FRA FELTSTUDIE

På baggrund af vores individuelle analyser af vores praksisfortællinger baseret på vores feltstudie, har vi fundet en del fælles diskurser gennemgående i vores praksisfortællinger.

En af de fælles diskurser har været den manglende anerkendelse overfor børnene, derudover har vi flere episoder hvor pædagogerne råber højt, når de kommunikere. 

Der er generel enighed om, at de fleste børn har tillid til bestemte voksne og ved de kan få hjælp hos dem og mange børn er kontaktsøgende. 

Desuden var det en ny institution, og vi læste i flere praksisforællinger, at børnene var o.b.s. på at danne nye venskaber og relationer. 

Den nye institution, havde også helt nyuddannede pædagoger og det kunne tydeligt mærkes, når de skulle formidle noget til børnene. I flere praksisfortællinger ser vi eksempler på, at de nyuddannede, men også til tider de erfarne pædagoger, har svært ved at skabe ro og få børnene til at deltage aktivt. Der bliver på grund af uroen skabt flere kaossituationer, der skaber endnu mere uro over børnene.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

FILMPRODUKTION

MÅL, MÅLGRUPPE & SIGT Når man ser på diskurser for oplevede fællespunkter for vores feltstudier, springer det i øjnene at vi oplevede ...