søndag den 7. maj 2017

FILMPRODUKTION

MÅL, MÅLGRUPPE & SIGT

Når man ser på diskurser for oplevede fællespunkter for vores feltstudier, springer det i øjnene at vi oplevede at der var manglende anerkendelse i institutionen. Ligeledes oplevede vi at nogle pædagoger og pædagogiske assistenter råbte forholdsmæssig meget ad børnene.

Titel: Tal ordentligt

Mål: I vores film ønsker vi at vise at det har betydning, hvordan vi voksne bruger vores sprog. Børn spejler sig i os og adapterer vores sprog og kommunikationsform.

Målgruppe: Voksne generelt.

Sigt: Vores intention med filmen er at voksne generelt får skærpet opmærksomhed på egen kommunikation.






STORYBOARD s. 1-8





































2 kommentarer:

  1. Der stor fokus på hvordan vi som voksne , spiller en stor rolle i forhold til den måde vi kommunikere på verbalt og nonverbalt, både om sig selv og andre. børn finder bla. identitet gennem voksne og den måde vi agere på, så man kan sige i har været gode til at få kommunikeret om kommunikation igennem filmen i forhold til spejling, da børn ser os som rollemodeller. Så vi har et stort ansvar i forhold til børns dannelse, og som proffesionsudøvere skal vi være opmkræsome på den måde vi kommunikere på, hvilket vi synes i rammer godt. Den sætter nogle tanker i gang i forhold til kommunikationens betydning i forhold til relations arbejde.

    Den grå farvetone på filmen, gjorde filmen mere dunker og seriøst, måske også lidt mere trist stemning. Det har en god effekt når vi ser en film som er seriøs og har et stærkt budskab om at vi skal huske på hvordan børn spejler sig i os, i alt det vi siger og gør.

    Musikken understeger også den triste stemning, som den grå farvetone også medvirker. Men når vi både har den grå farve, og den sørgelige musik, påvirker det os mere og rammer os. Det får os også til at tænke også problematikken vi alle har stået i på et tidligere tidspunkt

    I filmen bliver der filmet billeder af børn, og et barn der fortæller, rammer bare lidt hårdere end hvis det havde været en voksen. Børn der udtaler noget følsomt, , som at han bliver trist og får ondt i maven. har bare en større effekt end voksne. Det gør helt ondt i maven på os, når vi hører en dreng sige det.

    SvarSlet
  2. God film, men kort handling kunne godt bruge lidt mere fylde, da det faktisk er et spændende emne. Manglede lidt noget personlig indhold, såsom medvirkende i filmen. Mange klip fra tv-reklame, bliver lidt for distancerende. God brug af statister såsom børnene, giver en stærk effekt.
    Relevant emne og godt budskab. Det er et emne man støder tit på i hverdagen og det er noget man selv kan forholde sig til. Gode informationer til at præsentere emnet, sætter fokus og dermed viser publikum hvad formålet er. Seeren bliver ”taget i hånden” og fulgt ind i den verden som gerne vil præsenteres.
    Tempoet i filmen, i forhold til klippene, gør at man holder sig interesseret i emnet.
    God brug af karakteren Nikolaj Stockholm, for ligesom at gøre det triste til noget mindre trist, da man forbinder ham med noget sjov og glad.
    God fokus på børneperspektivet, herunder socialisering, relation og trivsel.

    SvarSlet

FILMPRODUKTION

MÅL, MÅLGRUPPE & SIGT Når man ser på diskurser for oplevede fællespunkter for vores feltstudier, springer det i øjnene at vi oplevede ...